به نام خالق هستی
ما برای حرکت دادن یک شئی در گیم میکر نیاز به نوشتن چند سطر برنامه داریم ولی قبل از اون باید شکل مورد نظر را وارد برنامه کنیم ما میتوانیم برای این طراحی این شکل ار برنامه یpaint به ادرس start/all program/accessories استفاده کرده . ما برای وارد کردن برنامه به موتور گیم میکر باید از منوی سمت راست بر روی گزینه ی spritesکلیک راست کرده و گزینه ی createsprit کلیک کرده و به وسیله ی گذینه یload sprite شکل مورد نظر را انتخواب کرده برای ان نامی را میزاریم برای مثال spr_guyو بعد به ok را میزنیم حالا به سراغobjectsرفته و به همین شکل spritesکلیک راست کرده و creat objeckt را میزنیم و در بخش sprite بروی فلش کنار کادر نام کلیک کرده و sprite خود را انتخواب کنه حالا باید بریم به سراغ برنامه نویسی برای این کار بر روی add event در همان کادر کلیک کرده و گزینه ی creat کلیک کرده و از روی گذینه های کنار ی(تب)تب control را انتخاب کرده و بر برگه ی سفید کلیک کرده .حالا ما باید شروع کنیم نوشتن کد.ما باید کد زیر را بنویسیم.sرا نظارید در برنامه
if(keboard_check(vk_down)==1)s
}
a=5
{
خوب در کد بالا if معنای اگر را میدهد
وkeboard_checkبرای این است که به سیستم بگوییم که این دکمه فشار داده شده است یا نه اگر این دکمه فشار داده شده باشد یعنی 1و اگر خیر یعنی0
vk_یک کد پیش فرض است که قبل از دکمه می اید
و 1 هم همان 0و1 است که گفتم
و s هم در برنامه نیست خودم گذاشتم و نباید بزاریم
و a هم متغیر(تغیر کننده است)
کد بالا به صورتی کار میکند که اگر دکمه ی پایین فشار داده شده بودa که همان سرعت است بشود 5
حالا برای حرکت به چهار جهت باید کد را چهار بار پشت سر هم بنویسم ولی حر بار به جای downیک جهت دیگه را بنویسیم .
در صورت نیاز به هر اموزش با برای ما ایمیل ارسال کنید
نظر هم یادتون نره